Eğiticinin Eğitimi

Öğretme; öğrenilmesi planlanan etkinliklerin gerçekleştirilmesi işidir . Öğretme ve öğrenme birbiriyle yakın ve karşılıklı ilişkiler içinde, davranış değişmesini sağlamaya yönelik etkinlikleri kapsamaktadır .
Öğretmen/Eğitmenin rolü öğrenmeyi sağlamaktır. Öğretenin kişilik özellikleri ile bilgi düzeyinin öğrenmeye etkisinin yanısıra öğretme yöntemleri de büyük etki yapar.Yapılan bir araştırmaya göre, insanlar okuduklarının %10’unu, işittiklerinin %26’sını, gördüklerinin %36 sını ve yaşadıklarının %90’ını unutmuyor. Görülmektedir ki, insan ancak uygulama içerisinde yaşayarak öğrenmekte ve öğrendiklerini de unutmamaktadır.
Kimler Katılabilir
Eğitici olarak görev alan / alacak çalışanlar.
Programın Amacı
Katılımcıların, beklenti ve ihtiyaçları karşılayabilecek etkin eğitim programları hazırlayıp sunabilmeleri için gereken bilgiyi paylaşmak ve planlama ve sunuş becerilerini arttırmaktır.
Programın Kazanımları
• Katılımcılara uygun eğitim programı hazırlama becerisi
• Program içine dahil edilmiş ise eğitimler için oyun planlama, uygulama ve değerlendirme konularında deneyim kazanımı
• Sunum becerilerinin gelişimi
Program İçeriği
- Yetişkinler nasıl öğrenir?
- Eğitim Öncesi Hazırlıklar ve Tasarım
o Konunun seçimi, amaç ve kapsamın belirlenmesi.
o İçeriğin oluşturulması
o Sunuş araçlarının ve görsel malzemelerin belirlenmesi
o Eğitim yöntemlerinin belirlenmesi
o Katılımcı analizi - Eğitmenin hazırlığı
o Eğitmenin konuyla ilgili donanımı- Konuya hakimiyet
o Program akışına hakimiyet
o Zaman planına uygunluk
o Konular arası geçişleri planlama
o Hatırlatıcı not hazırlama
o Eğitim malzemelerine hakimiyet - Lojistik
o Eğitim yerinin ve araçlarının kontrolu
o Uygun oturma düzeninin seçilmesi
o Eğitim materyallerinin hazırlanması - Eğitim Süreci
o Etkili ve ilgi çekici bir giriş yapmak - Etkili Sunuş Teknikleri
o Eğiticinin temel yetkinlikleri
o Kişisel imaj
o Sözlü iletişim becerileri (Hitap, ses kullanımı, dil kullanımı, vurgulama, vb.)
o Beden dilini anlamak ve kullanmak
o Gruba hakimiyet
o Farklı yaklaşımlar ve yarattığı farklı sonuçlar
o Zamanı etkin kullanma, program akışına uyma
o Eğitim materyallerini etkin kullanma - İlgi ve katılımı artırmak
o Dinleme türleri
o Soru sorma teknikleri
o Dikkati konuya çekme
o Katılımcılar arasındaki farklılıkları gözetmek
o Tartışma yönetimi - Zor Katılımcıların Yönetimi
o Önyargılı katılımcılar
o İlgisiz katılımcılar
o Program akışının hızına ayak uyduramayan katılımcılar
o Çok bilen katılımcılar
o Zor sorularla sıkıştıran katılımcılar
o Çok konuşan, konuyu dağıtan katılımcılar
o İtiraz eden katılımcılar
o Fısıldaşan katılımcılar
o Katılımcılar arasında çıkan tartışmalar
o Şikayet eden katılımcılar - Eğitimin Kapanışı
- Eğitim Etkinliği Değerlendirme
Program Süresi
İhtiyaca göre ve uygulanacak yöntemlere göre belirlenir
Program Yöntemi
Anlatım, Tartışma, Örnek olay, yaşayarak öğrenme, video çekimi ve seyredilmesi