Eğiticinin Eğitimi

e.eğitimi

Öğretme; öğrenilmesi planlanan etkinliklerin gerçekleştirilmesi işidir . Öğretme ve öğrenme birbiriyle yakın ve karşılıklı ilişkiler içinde, davranış değişmesini sağlamaya yönelik etkinlikleri kapsamaktadır .

Öğretmen/Eğitmenin rolü öğrenmeyi sağlamaktır. Öğretenin kişilik özellikleri ile bilgi düzeyinin öğrenmeye etkisinin yanısıra öğretme yöntemleri de büyük etki yapar.Yapılan bir araştırmaya göre, insanlar okuduklarının %10’unu, işittiklerinin %26’sını, gördüklerinin %36 sını ve yaşadıklarının %90’ını unutmuyor. Görülmektedir ki, insan ancak uygulama içerisinde yaşayarak öğrenmekte ve öğrendiklerini de unutmamaktadır.

Kimler Katılabilir
Eğitici olarak görev alan / alacak çalışanlar.

Programın Amacı
Katılımcıların, beklenti ve ihtiyaçları karşılayabilecek etkin eğitim programları hazırlayıp sunabilmeleri için gereken bilgiyi paylaşmak ve planlama ve sunuş becerilerini arttırmaktır.

Programın Kazanımları
• Katılımcılara uygun eğitim programı hazırlama becerisi
• Program içine dahil edilmiş ise eğitimler için oyun planlama, uygulama ve değerlendirme konularında deneyim kazanımı
• Sunum becerilerinin gelişimi

Program İçeriği

  • Yetişkinler nasıl öğrenir?
  • Eğitim Öncesi Hazırlıklar ve Tasarım
    o Konunun seçimi, amaç ve kapsamın belirlenmesi.
    o İçeriğin oluşturulması
    o Sunuş araçlarının ve görsel malzemelerin belirlenmesi
    o Eğitim yöntemlerinin belirlenmesi
    o Katılımcı analizi
  • Eğitmenin hazırlığı
    o Eğitmenin konuyla ilgili donanımı- Konuya hakimiyet
    o Program akışına hakimiyet
    o Zaman planına uygunluk
    o Konular arası geçişleri planlama
    o Hatırlatıcı not hazırlama
    o Eğitim malzemelerine hakimiyet
  • Lojistik
    o Eğitim yerinin ve araçlarının kontrolu
    o Uygun oturma düzeninin seçilmesi
    o Eğitim materyallerinin hazırlanması
  • Eğitim Süreci
    o Etkili ve ilgi çekici bir giriş yapmak
  • Etkili Sunuş Teknikleri
    o Eğiticinin temel yetkinlikleri
    o Kişisel imaj
    o Sözlü iletişim becerileri (Hitap, ses kullanımı, dil kullanımı, vurgulama, vb.)
    o Beden dilini anlamak ve kullanmak
    o Gruba hakimiyet
    o Farklı yaklaşımlar ve yarattığı farklı sonuçlar
    o Zamanı etkin kullanma, program akışına uyma
    o Eğitim materyallerini etkin kullanma
  • İlgi ve katılımı artırmak
    o Dinleme türleri
    o Soru sorma teknikleri
    o Dikkati konuya çekme
    o Katılımcılar arasındaki farklılıkları gözetmek
    o Tartışma yönetimi
  • Zor Katılımcıların Yönetimi
    o Önyargılı katılımcılar
    o İlgisiz katılımcılar
    o Program akışının hızına ayak uyduramayan katılımcılar
    o Çok bilen katılımcılar
    o Zor sorularla sıkıştıran katılımcılar
    o Çok konuşan, konuyu dağıtan katılımcılar
    o İtiraz eden katılımcılar
    o Fısıldaşan katılımcılar
    o Katılımcılar arasında çıkan tartışmalar
    o Şikayet eden katılımcılar
  • Eğitimin Kapanışı
  • Eğitim Etkinliği Değerlendirme

Program Süresi
İhtiyaca göre ve uygulanacak yöntemlere göre belirlenir

Program Yöntemi
Anlatım, Tartışma, Örnek olay, yaşayarak öğrenme, video çekimi ve seyredilmesi